zaterdag 8 oktober 2011

Maatje 56



Nog een jasje/vestje uit een oude Knippie een maat kleiner gemaakt.Want het vorige viel behoorlijk ruim.Een borduurtje en een mini strijkapplicatie van Sandra(van applicatie en zo)Het hertje is hier al zoveel uitgeborduuurd,onze favoriet! Als afwerking een paar kam snaps en een gehaakt bloemetje uit eigen 'collectie'. Was het hele jasje klaar,zag ik dat de zakjes aan de onderkant niet op hetzelfde lijntje lopen...grrr een doorn in mijn oog.Ik was zo druk bezig met het door laten lopen v/d streepjes bij mid.voor,zijnaden en mouwnaadjes en bovenkant v/d zakjes dat ik dit niet zag. Ik denk dat ik het ene zakje eraf haal,beter dan ongelijk.Opnieuw erop stikken is ook geen optie want dan zie je het stiksel aan de binnenkant.Goede les voor een volgende keer.

9 opmerkingen:

  1. Ooh wat een mooi vestje! Mooi model met die aparte kraag. Omdat het vestje van zo'n mooie, kleurrijke stof is gemaakt, en zo'n mooie versieringen heeft, valt het ongelijke zakje helemaal niet op hoor!

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattig hoor! Kan me voorstellen dat je je ergert aan dat zakje maar waarschijnlijk zie jij dat alleen zelf.

    Groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook dit is weer een lieffie!
    Groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och zo schattig! Wat lief hé, die kleine prulletjes....
    groetjes,
    Vicky

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg lief. Ik snap het wel van het zakje, maar ik denk inderdaad dat je het alleen zelf ziet. Moet je eens in de winkels kijken, daar loopt ook niet alles precies door. Groetjes, Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk jasje! Enne..van het zakje valt niet echt op, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Antoinette en Arie11 oktober 2011 om 02:34

    Arie en ik bekijken net de foto's vd jasjes (liggen nog te kletsen, kunnen niet slapen) en vinden ze geweldig!!! Ongelooflijk dat je dit zo mooi kan maken!! Superleuk! Komen ze gauw in het echt bekijken met Luzje! Xx van ons uit Amsterdam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Reactie van mijn mummy: Hoi Arjo,
    Zit net te kijken naar je blog,wat n mooie jasjes, echt prachtig.
    Haal niet dat zakje eraf want dat is juist uniek !!
    Vroeger waren de echte persjes (tafelkleden en vloerkleden) juist hieraan te herkennen en daarom waren ze veel waard, want dan zijn ze ' handmaked', machines maken nl. geen fouten.
    doe

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!