zaterdag 1 december 2012

Lampje,gehaakte sprei & vest

Met deze donkere dagen moet je het binnen zelf gezellig maken. Dus weer wat leuke hoekjes gemaakt. Op het antieke wastafeltje was het erg donker dus er moest eigenlijk een klein lampje op komen. Deze bol katoen stond er al op voor de sier toen ik opeens bedacht dat dit wel een grappig onderkantje zou kunnen zijn voor dat bewuste lampje. Naar de bouwmarkt gegaan,een kapje uit de kast gehaald die ik ooit voor 50 euro cent kocht bij Xenos, wat textiellijm kantjes en bandje en klaar is het lampje!
 De gehaakte sprei is af! Gelukkig want het is helemaal niet mijn ding. Ben er van de zomer aan begonnen en in een opwelling deze pastelkleurtjes gekocht. Al heel snel kwam ik er achter dat het echt niets is voor mij, past ergens bij. En ik hou gewoon niet van oranje, geel en lila.  Maar ja wie A zegt moet B zeggen dus toch afgemaakt. 

En nog een lekker warm vest gemaakt van een breisel waarvan ik vooral de kleuren erg mooi vond. 

14 opmerkingen:

  1. Zo, jij doet je naam wel eer aan: wat een boel dingen heb je gemaakt!
    Die lampenkap vind ik helemaal super, echt helemaal mijn smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap om iets af te maken wat je eigenlijk niet leuk meer vind! (wie weet kan je er nu iemand blij mee maken) Je lampje en vest zijn ook top!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind de sprei enorm mooi gelukt......ha ha kleuren kopen en daarna een sprei maken die je niet ligt wat een werk hihi
    vest ziet er ook prachtig uit
    en die lamp OEF dat is helemaal een plaatje♥
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel gezellig lampje en je vest is prachtig, de kleuren van het sprei zijn ook niet mijn kleuren maar het is wel heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een werk een sprei haken, terwijl je de kleuren niets eens bij je vind passen. Dat zou ik dan niet kunnen om t af te maken. Goed hoor! je lampje is ook heel leuk geworden. fijne zondag! groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een creatief lampje, leuk! De stof van het vest is mooi, zeg. Knap om de sprei toch af te maken, heb je er dan wel een bestemming voor?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog niet Elise,maar de sprei gaat in de kadootjes kast en vroeg of laat vind ik er de juiste bestemming voor!! Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi vest! Gaaf dat breisel! Mooi met de paarse sjaal erbij... De deken is weer een kunststuk op zich en het lampje een echte blikvanger! Je gaat lekker!

    Hartegroet x Petra..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooi weer, dat vest, erg mooi van kleur en helemaal af met die sjaal, wat een prachtig lampje, errrrrug mooi gemaakt.
    Wat knap dat je de sprei hebt afgemaakt, ik had hem allang in een hoekje gesmeten(ik vind hem best mooi, ik ben ook niet van oranje en geel, maar het geheel is best mooi) gr. Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. nu kan ik wel weer reageren via mijn google account, maar het bovenste berichtje is van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. gezellig hoor deze donkere dagen voor kerst, leuk idee dat lampje, de sprei is dan wel niet jou ding maar hij is wel heel mooi geworden en er zitten ook veel haak uren in. en dat warme vest komt lekker van pas want het gaat sneeuwen groetes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hahaha, wat een leuke lampenvoet, en snel een leuk resultaat!!

    Ik vind je vest prachtig. Schitterend die kleurtjes en textuur van de stof. Zal lekker warm dragen.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi vest! Ik weet precies welke stof het is. Kan me heel goed indenken dat je die niet hebt kunnen laten liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gave lamp :) echt weer een super idee van jou. kwam nog bergje lampenkapjes tegen tijdens opruimen van de berging dus .
    verder al je werkstukken bekeken wat een crea bea dingen alles weer super mooi en prachtig afgewerkt. je zou maar zo handig zijn.m.n complimenten hoor.

    en nu de kerstsfeer weer in je stolpje brengen denk ik

    grtjs Anja

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!